Måndageftermiddag

Yes, och jag slömde säga till er om basketen! Visst tycker jag numer att det är något skoj, men jag har inte direkt fina minnen från sporten. Sist vi spelade seriöst med match (nja, inte sist, men en gång) någon gång i sexan fick jag en fet fläskläpp som glatt prydde mitt face i några dagar, när jag var inne i närkamp om bollen med en kille i klassen.
Idag då, vad står på tur?
Ett stukat höger långfinger. Vet ni hur jobbigt det är? Ma är verkligen begränsad och kan inte göra så mycket... Stort som en korv och blått är det också, ohc går inte att räta ut. Jobbigt att änvända när det är höger också! 
Hm, basket alltså...

Trots min lilla skada ska jag ändå ta och hjälpa till med maten innan jag sticker på träning. Jag får tejpa handen så det inte blir värre. Visst, jag spelar fotboll, men tro inte att vi inte rör bollen med handen någon gång under träning. Dessutom kan man ju skada sig ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0