Lucia i oändlighet

Nu är jag påväg in till stan tillsammans med alla andra musikklasser på skolan. Wow det här kommer blir bra alltså! Det vi har framför oss är att först & främst komma fram till kyrkan och börja repa & öva gång, tåg, ståplats och sittplats osv. Lite sånger som behöver finputsas också antar jag. Sedan börjar väl en del publik rulla in, medan vi förbereder oss med kläder, fixar hår & smink, ber om hjälp, sätter örhängen och allt annat som hör nervösa artister till. Men det här har jag gjort förr, det här kan jag. Jag vet hur de brukar gå till, det är ju sista gången det häder mig. Värre för 4:orna som håller till i en obekant stor byggnad & ska hålla koll på allt.
   För min del blir det ju också att lugna ner mig med Lucia. Jag ska gå först, ha ljus i håret, sjunga solo & dessutom lyckas stå kvar med båda fötterna i golvet under första delen som luciatåg.
Sedan är det paus & fika för publiken, medan vi framträdare gör i ordning oss inför del2, konsertdelen. Svart, vitt eller rött är det som gäller dresscode då. Då kan ni tänk er kön på flicktoan alltså, herre min Skapare! Det är smink, kläder, trasiga nylon, borttappade hårspännen, utlån av plattång, hjälp med att se snyggaste ut, öva att gå i nya skorna, hitta nödlösningar, hinn stoppa i sig något med näringsvärde osv osv. Själv försöker jag att just stay calm och koncentrera mig på mig själv. Det blir bäst så!
   Sedan kör vi igång med del glada och fartiga delen, wiho! Nu blir det massa maffiga stämmor, rörelser & glada rop! Luciadelen är ju mer stillsam & vacker sångmässigt.

När konserten är slut, är det xakt samma visa igen, bara att klockan flyttat fram sig några timmar. Då kommer nästa publikinsläpp, nya luciaklänningar, ännu mera hårspray & ännu högre klackar. Sedan borde det nog vara slut. Jag tidsinställer detta, finns ingen chans i världen att jag skulle orka skriva, det märker ni ju, haha (-;

Ett inlägg som missade sin publicering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0