Domaren dömer, eller?

Jo, imorse var klockan ställd på halvnio. Jag skulle ju döma en 7-manna Cup idag, men hade inte fått någon info alls, förutom: "Kom till Bippen 9.30 på onsdag så får du veta mer!"

Så när jag kommer dit möter jag tre andra domare i min ålder som jag känner lite grand. Men tror ni att vi blir chockade när det trillar in pojklag i åldrar 17-18 och över det, som säger att de ska spela? Jag hade förberett mig på 9-åriga flickor!? Det visar sig att det är gruppboenden med flyktingbarn utan föräldrar som ska spela... Vi blir rätt skraja, för de spelar bättre än mig, är stora som hus och muskler som en panter! Jag  brukar i vanliga fall döma pojk- och flicklag  som är ca 6-7 år, men även 7-mannamatcher i åldrarna 9-11 år. Jag har behörighet och är legitimerad att döma båda 5-och 7-manna, men dessa förstår knappt vad jag säger, och är dubbelt så stora som mig!?

Meen efter ett tag har vi pratat med ledare och ansvariga, och det känns bättre. Man ska aldrig tvivla på sig själv som domare, det är vi som leder matchen och bestämmer och har övertag. I detta fall kändes det tvärtom... Men vi fick höra att de var rätt noga med deras beteénde, att de spelare schysst och att de inte alls var så proffsiga, och en del kunde inte regler så bra. ( Jag har inget emot dem som personer, men av egen erfarenhet av flera års fotboll, båda spela och titta, så VET jag att killar spelar på ett tuffare sätt, och oftare är på domaren om felaktiga domslut).
Dick bestämde vi att de två killarna ska döma förmiddagen, och jag och Tina eftermiddagen, så jag far ner dit igen vid ett-tiden!

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Åh vad kul att du blev det!:) Det är ju verkligen sjukt kul att träffa nya människor genom bloggen!! Jag skulle gärna gå med på en träff någon gång.

Bor du i upplands väsby?



Haha visst blir man? Det är ju helt underbart att höra sånt:D



Kram!

2010-08-11 @ 12:29:18
URL: http://showbyjulia.devote.se
Postat av: Jennie ♥

sv: tackar så mkt!



ajdå :/ inte kul sådant där. hopppas de löser sig.

jag mår ifnt :)



haft en bra dg?

kram

2010-08-11 @ 17:44:48
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0