Vårsol ger ny energi!

Kom för ett par minuter sen hem från gymmet. Som vanligt på måndagar kör jag direkt efter skolan, då idrottskläderna ändå sitter på.
Idag körde jag ritkigt tufft (iofs som vanligt) men jag tror nåstan kroppen led av vilobrist idag. Det var ett tag jag körde löpband, så där la jag den mesta energin. Som vanligt intervaller, där jag avslutar med en hög & tuff slutspurt. Därefter vek sig benen lite, så ryggen vred sig vid alla kettlebells-swings, och jag skippade till&med några enbensböj, i&med att jag körde match igår också. Men men, jag körde vidare, hela programmet
i övrigt. Och det var så sjukt härligt, men nu känner jag att musklerna verkligen
var helt tomma. Nådde nog mjölksyretoppen i flera av övningarna.
Men så fort jag var klar på gymmet, och skulle gå ut, möttes jag av en strålande sol,
sval vårluft, och doften av vår. Kändes som all energi kom tillbaka med detsamma.
Helst vill jag komma ut nu igen och gå på en promenad, men solen börjar gå ner.
Har istället fyllt på kroppen med pastejmacka & yoghurt med nyttig müsli.
Snart dags för en dusch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0