Att vara sjuk

Det värsta med att vara sjuk tycker jag är att man jämt känner sig så ofräsch. Nästäppan som gör att man inte kan använda näsborrarna till det mest vettiga, och måste andas genom munnen. Så blir man torr & törstig. Och huvudet hänger, håret är fett & kroppen är fylld med kuddstreck. För att inte tala om ögonen, mina syns knappt, och det som sticker fram under trötta smärtande ögonlock är rödsprängda.
Så man får väl göra något åt saken. Ta en dusch, noga hårtvätt & hett vatten i ansiktet som får svullnanderna att lägga sig. Lotion efteråt. Dansa till lite skön & uppiggande musik medan man låter krämen sjunka in. Samtidigt njuta av att ha föstret öppet & känna frisk luft träffa naken hud & höra snön smälta på fönsterblecket.
Nu känner jag mig lite bättre till mods. Blir en lätt lunch med soppa också, sedan en promenad i det friska vädret!


Men inget slår sommarfräsch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0