Personlig träning

Idag hade jag bokat en tid på Friskis&Svettis tillsammans med en grym gyminstruktör. Man får ca 1timma tillsammans med tränaren och så hjälper de en att utforma ett personligt träningspromgram för en. Jag & min instruktör Maria hade pratat lite innan och jag förklarade för henne att jag mestadels vill öka min bålstabilitet (som för övrigt faktiskt är riktigt bra), smidighet, starkare överkropp & mycket "tung" styrka om man säger så, med mycket roliga & annorlunda övningar.

Idag träffades vi och en del kunde jag redan, men det är alltid så trevligt att träffa Maria, hon är så snäll & dessutom ett väldigt bra stöd. men jag lärde mig såklart massa nytt! Programmet innehåller kettlebells (som jag kört lite smått på innan), vilket är superbra för hela kroppen, olika övingar! En kul serie som jag ser framemot att träna & se resultat över lärde jag mig.Men det är viktigt att se upp med kettlebells för att inte tappa hållningen som kan skada ryggen. Sedan blev det lite ävningar på gummiband/rep i ställning med bålövningar & benstärkare. Fortsätter med chins & DAP-övningar (en ställning med tusemiljarder funktioner och övningar) där det blir armar & balans. Slutligen en rolig smidighetsövning som krävde många olika moment, men det ska blir kul!
Programmet kommer jag att köra så ofta jag kan, då jag anpassar mig efter mina fotbollsträningar. Sedan kan man ju skippa övningar ibland och bara träna det man känner för.
Jag kommer berätta mer om resultat & xakta övningar senare. Ställ frågor om ni undrar!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Sv: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir av att höra det :) Superfin blogg du har! KRAM!

2011-01-10 @ 21:04:47
URL: http://evelinajegreus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0