Frukost

Frukost är dagens viktigaste mål, och enligt mig också det godaste! Jag måste alltidalltid ha i mig en stadig måltid på morgonen, då vet jag att jag orkar och klarar mig i princip till lunch. Brukar stoppa i mig en frukt ca 3timmar efter frukosten. Jag brukar oftast äta samma slags mat på morgon, men ibland när jag ar mer tid blir det t. ex gröt, smoothie, frukter, ägg, smörgåsar mm. Standard på vardagarna innan skolan är naturell yogurt med kanel i, ringla honung över, och sedan blanda ihop. Toppa sedan med mumsig müsli proppad med frukt, nötter & frön. Supergott, och yogurt ger en kanonstart på dagen. Den innehåller bra bakterier, och kalcium. Sedan bryter jag alltid en bit Leksandsknäcke och brer med pastej, som innehåller massa järn. Jag älskar knäckebröd av alla former. Äter inte så ofta mjukt bröd, men om jag gör det så blir det sådana innehållandes grovt mjöl.
Glöm aldrig att äta frukost, det gör verkligen skillnad!

Jag stressar aldrig på morgonen, istället tar jag mig tiden, och läser
DN varje morgon. Då känner man att man har tid, och garanterar
dessutom en ännu gladare dag, om du skippar stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0