Musikhistoria, typ?

M aa ria undrar:

Vad lyssnar du på för musik?

Väldigt varierande kan jag tala om. Jag älskar ju musik, det är helt underbart vad mycket lösningar, oöndligheter det finns alltså! Men jag har faktiskt ett favoritband, vilket är Kent. Deras musik är poesi alltså, deras texter säger allt & inget. De är helt grymt bra! För övrigt gillar jag liksom verkligen allt! Lyssnar både på house, techno, pop, rock av alla sorter + mycket mer alltså! Lite Håkan Hellström, Hoffmaestro & Chraa, Melissa Horn, Oskar Linnros, Petter & Daniel Adams Ray är också grymt bra artister jag lyssnar mycket på. Annars lite Kooks kanske U2, Coldplay, Ted Gärdestad, Johnossi, Sonja Aldén, ABBA, Sarah Dawn Finer mest för rösternas skull. På min iPod finns även en del klassiska stycken, alltså verkligen Mozart, Beethoven typ. HipHip, fartig musik, metal & rap är ju inte heller fel? Acapella kyrkomusik, ungdomspsalmer osv kan också vara urmysiga!
Jag går ju i musikklass också, så jag lyssnar mycket på arr. om man säger så, i & med att vi sjunger det i skolan, tex på temakonserter som Gospel, Jazz & Musikal. När jag sjunger & spelar själv blir det oftast komp till poppigare sånger, men även mycket musikaler. I skolan får vi även lära oss mer verkligen lyssna på musik och vad den innebär. Man lär sig förstå vad innebörden är, och att vilket låt som helst kan bli bra beroende på hur man lyssnar till den. Musik är verkligen grymt, det kan verkligen framhäva känslorna & passar alltid vid olika tillfällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0