Spännande inventering

Goddagens! &j vad klockan var mycket då, trots det känner jag mig aningen sömnig bara... Ska lägga mig en liten stund snart & se på TV eller läsa en bok.
Men vill ni veta anledningen till min trötthet? Jo, jag har varit uppe sen 05:15 imorse. Klockan6 skulle laget inventera varor på PrisXtra, först tänkt ända bort till Hallonbergen i Solna, men vi klarade oss med en kort sträcka till Rotebro istället, något skönare! Så i 6timmar har jag räknat varenda chips-och snackspåse i en matbutik (ni tänker säkert inte på det, men vet ni hur brett sortimenter är egentligen! Jag kallar det lyx, sätt er ner och räkna alla varor så förstår du varför.) Sedan har jag också räknat & fäst lappar vid varenda utlädsk vara (sortimentet på kokosmjölk var inte heller diretk litet) med alla sorters såser, kryddor, smaker & konstiga råvaror. Slutligen hjäpltes jag & Fanny åt med kryddorna, och för att göra det hela lite roligare läste vi upp den på finska! (-:


Efter min vilostund ska jag äta något lagom, för sedan är det träning som gäller. Vet att jag säkerligen kommer vara trött på den, men vi har ju haft juluppehåll! Klart som korvspad att man ska träna fotboll.  

Förresten, visste ni att malen kardemumma heter juhettua kardemommaa på finska, & att mustapippuria är svartpeppar? Eller att grillchipsen förmodligen är mest poppis, eftersom jag räknade ihop 62påsar av dem, alltså beställer de många. Eller så var det de lättsaltade, eftersom det bara fanns 2påsar kvar...? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0