Kan jag Kan du!

Åh vad grymt det var med måndag faktiskt! Fast det var ju av förklarliga skäl, kan jag tala om, hehe!
Men skoldagen slutade med idrott, och jag kan känna mig riktigt nöjd då jag efter många försök, och ett antal urfegningar (haha, kan man verkligen säga så?) klarade jag av att på redskapsgymnastiken göra ett grenhopp över lång plint! Alla kanske inte tycker det är så komplicerat, men jag klara det inte på en gång.
Sedan med hjälp av trampettberg hoppade jag över lina på 1,50m på första försöket. Och jag vet, många tycker det är busenkelt, kan hoppa höjdhopp över det liksom, men killarna i klassen hoppade på samma höjd, och jag känner nöjd!

Jag säger bara, ge aldrig upp! Min idrottslärare frågade om jag inte ville hämta en lägre & mjuk plint istället för att försöka på lite lättare. Men, jag tittiade på honom & sa: Nä, jag ska klara det här.
& visst, jag brukar faktiskt träna upp något som jag tycker är svårt, för att sedan klara den högre nivån. På samma sätt gjorde jag det här, jag började med ett kort hopp, för att sedan gången efter jag sagt att jag skulle klara det, ta sats & göra det där hoppet. Inte svårare än så. Det behövdes mod för att göra det jobbiga kastet. & självförtroende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0