Politiskt engagerad!

Jepp! Fast först av allt, eftersom det är mest bråttom med det, så ska jag skriva ner ett recept på en ekonomisk och god rätt. Hemkunskapen såklart! Jag funderar på soppa, lins-grönskaks-eller potatissoppa... Eller pannkakor med någon god fyllning/ingrediens? Det måste jag fixa först av allt, för det måste vara klart till imorgon.
   Sedan har jag självmant tagit med en hel bunt med massa information inför valet2010. Vi jobbar i skolan med demokrati, och har debatt + ett arbeta om en politisk fråga inför valet som ska lämnas in på torsdag? Hur i all världen ska man hinna göra ett arbete på två dagar? Vår lärare är inte direkt så smart...
Nä, men jag ska bli bättre på politik! Vi fick på SO-lektionen gå till centrum där alla partier stod och man kunde ställa frågor, så nu har jag pratat med dem och plockat på mig massa broschyrer från dess valstugor! Hur intresserade är ni, eller hur mycket bryr ni er?

Efter effektivt pluggande ska jag äta middag före fotbollsträningen. När jag kommer hem ska jag fortsätta med politiken och kladda bland anteckningarna igen.
Vi hörs då skulle jag tro! (-:

Dags att göra massa research nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0