Vinterlandskap

Sen uppdatering idag, eftersom jag inte slutar först 4, och då med idrott. Min energi känns helt borta verkligen...! Jag är på toppenhumör och så, men ni vet, när den fysiska energin är bortblåst. Jag vill träna idag, och kan hända att jag pallrar mig iväg ändå, men man känner sig helt död bara av att lyfta fingret!

Skolan gick bra idag i alla fall, hade prov som jag inte alls var förberedd på, men det löste jag snabbt, och jag tror jag satte det mesta rätt! Direkt när jag kom hem, satte jag igång att skotta vår uppfart och ingång. Haha, det har snöat non-stop hela dagen, ni vet sådan här vacker snö, minimala kristaller som blåser över marken hela tiden. Det har varit kallt & ruggigt, men mysigt. Egentligen fanns inte så mycket snö att skotta, men det var skönt!
Tänkte på mina kusiner som nyligen kommit hem från ett stekhett Israel, min vän Fanny som befinner sig på Kap Verde, bästavän som flyger till Thailand före jul och stannar en månad, Cecilia som sticker till Egypten & Elin som drar till Marocko... Men så tänkte jag på hur mycket jag älskar vintern och julen & allt mys. Saker blir inte annat än vad man gör dem till, slå den!
Där fick ni några inspirerande ord, va? (-;
Snön är underbart vacker. Nu ska jag njuta ett tag och ta det lugnt.




Foton av mig från Tänndalen förra vintern. Fjällen för mig är en
obeskrivlig plats. Ett ord skulle i så fall vara lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0