Mina naglar

Är det något jag verkligen ägnar tid åt på min kropp (förutom hela helheten av kroppen i sig, såklart, som jag är mån om hela tiden), så är det naglar. De växer som ogräs, mina klor! (-;
   Dock filar jag alltid, tror inte jag klippt dem på två år, och det gör jag ca 2ggr/vecka. Jag är den slags som alltid vill ha kortisar till naglar, jag klarar helt enkelt inte av att ha långa! De går bara av, skivar sig, spricker eller får näringsbrist. Jag filar alltid ner dem så jag har en jämn, ca 1mm bred vit rand som sticker ut utanför fingertoppen. Då känns de rikigt frächa! Jag har alltid dessutom Nail-Hardener pålackerat. Ibland, när jag har tid målar jag i någon fin färg, men jag behöver minimum 1timma för att de 4lagren ska torka.
Jag börjar med ett allround-lack från Depend som blir baslack. Sedan två lager färg för att den ska täcka ordentligt, och nageln inte lysa igenom. Sedan återigen allround, som blir topplack. Då sitter det i i ca 1vecka utan en skråma. Ibland sätter jag på ngåon dekor också, så som kristaller som fästs med nagellim, målar med Art-deco (extra tunn pensel för mönster-målning), eller kanske säter på nagel-klistermärken. Sedan blir det dags att ta bort lacket med riktigt borttagningsmedel, inget avskavt med naglarna, usch...!
Innan jag gör i ordning naglarna för nytt stärklack, eller en ordentlig filning, tar jag bort det tidigare nagellacket, oavsett om det är färg eller inte. Då blir nailsen helt rena.
Mina naglar växer otroligt fort, men filar ned dem ofta, till den korta randen.
Kan ju vara bra att scrubba med en nagelborse också, eller ta bort skiten under naglarna, för det är inte snyggt!
Sköt om naglarna, det är det verkligen värt! Jag tycker det är kul, och känner mig alltid mycket fräschare när naglarna är tillfixade och stylade på mitt vis!


Ibland dekoreras de av ringar


Eller som här, dekorationen har jag själv fixat!

Är perfektionist när det gäller hur lacket ska sitta.

Lämnar en litenliten kant ovanför, uppe vid nagel. Det gör att naglarna
växer jämnare (långsammare men läker snyggare) om jag minns rätt?

Med hjälp av tandpetare kan man ensam åstadkomma detta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0