Ledarskap

Då var sista dagen utav för min del tre, egentligen fyra, dagars ledning av fotboll. Ungarna var en enkel liten grupp på 8 st, 2flickor också. Vi har varit fyra/fem ledare som arbetat med att planera, fixa, ställa ordning, visa, träna, berömma, kritisera & finnas där. Det är något jag älskar.
   Att få lära ut yngre barn något man själv behärskar. För mig ligger det mycket värde i det. Det kan hända att de tyckte det var det tråkigaste de gjort, att gå på Soccer Academy, men jag lär mig själv av varje gång.
Jag har också varit domare, fotbollsledare på sommarskolan & tränare för ett flicklag. Varje gång lär man sig något nytt, och det utvecklar inte bara de jag lär ut till, uatn också mig själv som individ.
   Jag har aldirg haft problem med att "stå i centrum eller stå inför folk". Men tänk att du har ett barn på 6 år framför dig, och jämför era livserfarenheter. Tänk vad hon har att se upp till. De har aldrig mött någon som kan kontrollera och instruera dem på samma sätt inom en idrott, t. ex. 
Tänk att vara en förebild. Det är ett mål för mig, att stå upp & finnas där för någon, och vara någons förebild. Det spelar ingen roll om det är EN blyg pojke som aldrig spelat fotboll förr, eller HUNDRA utåtriktade flickor. Att veta att någon ser upp till en, det ger mig kraft & energi.
Inget går upp emot att få inspirera någon till något. Det strävar jag efter.
S&fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0