Inomhusträningar igen!

Jag ska närsomhelst byta om till träning. Första inomhusträningen är det faktiskt! Jag tycker alltid att fotboll är lika kul, så därför spelar det mig ingen roll var man spelar. Dock gillar jag ändå när det finns lite mer yta att spela på, och det finns fler spelmöjligheter på tomma ytor, som det gör utomhus.
Men det är ändå väldigt utvecklande att spela inomhus tycker jag. Man får en bra speluppfattning, och tränar smålagsspel. Det är otroligt bra för tekniken, enligt mig. Det krävs väldigt mycket träning för att återigen, under en kort period varje år, få igång ett inomhusspel som fungerar bra. Men när det väl gör det, känns det toppen att verkligt spela ut motståndarna på något man jobbat ihop.

Alltså är jag positiv till att nu sätta fart med att gå igenom nya tekniker, spelövningar, uppfattningar och spelplan. Dessutom är det lite längre träning än vanligt, och jag tar alltid ut mig väldigt hårt på dessa träningar, när man bara har mindre yta att hela tiden röra på sig & löpa, löpa, löpa.

Det här känns bra! Nu laddar vi med ombyte och frukt!

Kommentarer
Postat av: Johan

Svar: Umeå IK och Arsenal. Jag lyssnar mest på tidig reggae och 60- och 70-tals soul. Vad lyssnar du på för slags musik?

Hoppas du får en fin vecka.

KRAM

2010-11-07 @ 18:13:18
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/
Postat av: sofia

haft en bra söndag?:) kram

2010-11-07 @ 19:22:33
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0