Baby Love

Är det något här på jorden som får mig nästan gråta av glädje, så är det barn. Av alla sorter. Jag älskar barn, det är jordens mest fantastiska varelse. De är så kloka, underbara, så omedvetna om livet men samtidigt så levande. Barn är inspiration.
Min vän berättade vad en 4-årig flicka på dagis sagt till henne: "Det som inte dödar dig gör dig bara starkare". Flicka som är 11år yngre än oss, visste. Tänk vad hon kommer behöva de orden när hon kommer upp i min ålder i tonåren, jag hoppas av hela mitt hjärta flickan minns vad hon berättade för en så livserfaren tjej som levt över ett decennie mer än henne. Tänk om jag haft de orden i min hjärna vid den åldern. Innerligt hoppas jag att hon tänker på de varje dag, vad de betyder och att hon bör leva upp till dem. "Det som inte dödar dig gör dig bara starkare"... Vilket barn. Helt otroligt. Jag förstår inte.
Jag vill samtala med henne, få henne inse vad det hon sagt betydde för min vän, och för hela jorden. Om hon kunde nå ut med det budskapet till en äldre tjej, då borde hennes röst kunna tala om för hela världen vilket budskap hon vill sprida. Om hon bara visste, älskade barn. 
Det är den smartaste flicka jag någonsin hört om. Hon kommer bli fantastisk medan hon växer upp och blir den hon blir. Tänk att alla människor är fantastiska? Det är häftigt. Tänk att jag också är det där barnet, egentligen. Jag är fortfarande barn. Tacka Gud för det. Jag älskar barn.
"Det du inte dör av gör dig bara starkare" När jag hörde orden blev jag stum. Mitt hjärta grät.
SANNING.


LIV

GLÄDJE

VÄXANDE FRÖ

LJUS

FAMILJ

Diverse bilder från Dopet med älskade syssling Emil i Göteborg i helgen.
Dock riktigtriktigtriktigt kassa bilder, men det är symboliseringen & tanken som räknas.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag ÄLSKAR din blogg Sofia! Riktigt fin :)

2010-11-02 @ 17:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0