Stan hela dan!

Kom rätt nyligen hem från stan. Vi har haft en grej med skolan, och sjungit sånger från Haiti, som vi ska sjunga upp tillsammans med andra körer imorgon på en konsert. Dock var dagen inte särskilt skoj, eftersom jag redan var hel slut. Sov ju över hos Frida inatt, och vi sov faktiskt ordentligt, men min kropp är ändå slut efter de senaste veckornas fulla schema. Vi har ingen skola först klockan två imorgon, och då samlas vi för att åka in till stan igen. Men jag är hlet slut både psykiskt och fysiskt, så funderar på att sjukanmäla mig...

Nu har jag just ätit middag, och legat en stund på spikmattan. Bara lade mig och blundade, och väntade på att kroppen lugna ned sig, och sen öppna ögonen. Åh så härligt!
Har slägt ut sängen också. Eller ja, byter "sängoutfit". Täcket, kuddar och madrassen hänger på vädring på balkongen, och ska byta till satin-sängklader. Jag älskar att lägga mig i en sval nybäddad säg med hårda lakan!

Måste verkligen lägga mig i mammas och pappas säng en stund och läsa. Men nu medan jag bloggar ,fortsätter jag på den trum-inspirerande musiken från dagen. Lejonkungen och feelgood-afrikansk musik!


Jag & Frida på Gotland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0