Att göra sig sommarfräsch

Nu är tånaglar och naglar målade och fixade! Blev pärlemor/aprikos-färgat på tårna, och en riktigt cerice färg på fingrarna. Blir snyggt till min bleka klänning, annars hade allt sett så ljust ut, och det kanske blivit lite trist...?
Håret är tvättat och fönat. Kroppen är duschat i kallt vatten. Huden är torkad med nytvättad och tumlad handduk. Smycken är påsatta. Klänningen struken. Insmord i en härlig sommarkräm. Parfymerad...
Det ända som fattas är sminket, det ska på strax. Sen tar jag med mig konfamaterialet för sista gången till kyrkan, och så repar vi vårt program innan alla gäster kommer. Funderar även på att hänga ut lakanen en timma, för att få dem luftiga. Jag sover alltid som prinsessan på ärten i nyvädrade, nya sängkläder!

Åh vad jag älskar att se ut genom fönstret och se gröna träd och klarblå himmel. Imorgon kan vi förhoppningsvis vara ute när cirka 40 gäster kommer hit!
Ska förresten visa upp några av bilderna jag tog i trädgården igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0