Minnen

Från SORG till otrolig lycka. Kände bara att jag behövde skriva ut mina känslor lite, sen förra inläget.

Var ute och gick en liten promenad idag. Det var helt sjukt hur bra man mådde av det. Tempraturen var nere på minus tre grader, solen lyste, och himlen var alldels blå. Det var liksom vår i luften. För det var inte den där torra, bitiga känslan, utan det var smält snö som doftade ute. Fast än det ligger runt en meter snö ute, så var det ljummen luft. Jag råkade passera min gamla låg-och mellanstadieskola, och jag var bara tvungen att gå rakt över skolgården när jag såg två pojkar i tioårs-åldern som spelade hockey på den spolade grusplanen. Gå runt och titta på mina gamla klassum, den lilla matsalen, och allt det lilla. Tänk vilken skillnad från nu!
Ni vet låten Hurtful-Erik Hassle, text-raden:
You don't know what you got till you missing it alot

Ungefär känns det som. När man ringde vännen innan för att bestämma att man går tio i åtta, när man blev besviken när man inte fick sitta bredvid den man önskat i sin loggbok, när man blev sur på killarna som bara fjantade sig, när fröken ringde in klassen till lektion med sin bjällra.
Jag tänkte inte så mycket på hu det var då, men nu när man tänker tillbaka, så saknar man tiden mer än någonsin. Inte för att jag ä missnöjd nu, direkt, snarare tvärtom. Men hur bra klassen var, och hur skönt det var med en liten skola, och visst blev till och med killarna de bästa vännerna i fyran-femman?
Jag älskar mitt liv, för det är fantastiskt

Erik Hassle-Hurtful
(ta er tiden att lyssna, den är fantastisk)

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

Underbart att man älskar sitt liv, det gör jag också! :D Det är så spännande och roligt att upptäcka saker i livet och att tycka om det.

Sv: Lät som en ritkigt blandning, kul!

Hoppas du får en jätte bra lill-lördag!

2010-02-10 @ 11:20:53
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0