Undrar?

Har du börjat få koll på var du ska gå gymnasiet sen?
Hm, njaa. Lite knepigt är det ju med det där. Gymnasiereformen har ju gjorts om till hösten då jag börjar, vilket gör att det finns färre program. Pratade med min syv idag, och jag har redan tidigare haft planer. Det jag helst vill hålla på med, är företagande & entrepenörskap, jobba med männsikor och om människor, och sedan hälso/friskvård. Språk vill jag gärna också fortsätta med. Jag kommer att välja antingen humanisisk linje med språkinriktning eller samhällsvetenskaplig med beteéndevetskap. Möjligtvis ekonomi-ekonomi. Har varit på JENSEN öppethus och funderar på den skolan efersom de jobbar mycket med mentalitet & träning, vilket passar med min studievilja. Annars någon annan skola i stan med rätt höga intagningspoäng (ev. Södra Latin) eller Sollentunas enorma Rudbeck, då man får träffa mycket nytt folk. Berättar mer när jag fattat ett mer fastställt beslut.

Vad tränar du mest?
Eftersom jag spelar fotboll i lag utgår jag från de träningarna. Nu på vintern är det lite lugnare med inomhustider ca 2ggr / vecka, och strax ett juluppehåll. Annars grundar jag alltid på fotbollsträningarna och utöver dem löptränar jag själv under sommarhalvåret. Promenerar varje dag. Ca 2ggr i veckan går jag på Friskis&Svettis, antingen för medelpass eller t ex spinning, dans, core osv, eller ett rejält styrkepass för överkroppen främst på gymmet. Totalt sett tränar jag rejält ca 4-5ggr i veckan, och utför alltid vardagsmotion, så som promenader eller lättare styrkeövningar hemma, eller skolidrott. Läs mer under Träning&Hälsa-kategorin där jag skrivit ut en del träningsupplägg och annan bra info för intresserade!

Har du några julklappstips?
Bra julklappstips från mig som är galen i skojiga & söta prylar, skulle jag absolut rekommendera bl. a Stockhome, & Lagerhaus för billiga, enkla och garanterat uppskattade klappar. Där finner du allt mellan himmel&jord i underbara färger&former. Annars tycker jag en riktigt bra present är att ge bort lättare inredningsartiklar. Min billiga favorit är bokstäver & ord som man kan ställa fram eller hänga upp, ex Carpe Diem eller Välkommen-skyltar, omtyckt av alla, och personligt med budskap. Köp en stor bokstav som betyder något speciellt (ex namnet, pokjvännen osv.) till mottagaren. Annars passar små tvål&skönthetskit utmärkt, som man kan plocka ihop själv billigt, precis som en liten matkorg med kanske marmelad, finare knäcke & choklad. Bäst baktanke har nog ändå en vacker glasburk prydd med snören och rosetter fylld med nybakta skorpor & kakor är inte heller fel.

Kommentarer
Postat av: EpicFaiil - Sveriges underhållande scene core blogg!

sv: tack så mycket! :DD

2010-12-15 @ 22:48:48
URL: http://epicfaiil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0