Kvällsskönhet

Något jag gör ofta, och som jag älskar att göra, är att packa in mina händer, naglar & nagelband i olivolja. Det ger en grym effekt, och huden läker igen på ett fint och bra sätt. Jag har inte så mycket problem med fula naglar, avbitna eller avdragna naglar eller nagelband, men de bli ändå så hela efteråt! Ett snabbt sköönhetstips som gör att man känner sig lite gladare!

Jag gör så att jag använder bomullshandskar från Apoteket (fråga efter dem, för de är speciellt för medicinska skäl. Ett 5-pack kostar ca 30kr). Börja med att tvätta händera, så smuts är borta. På kvällen häller jag ca 1msk olivojla i handen, och så smörjer jag in, och masserar lite extra vid naglarna och nagelbanden. Sedan sätter jag på mig de tunna handskarna och lägger mig för natten. På morgonen känns händerna supersköna och pigga! Perfekt efter att ta den dagen man har tagit bort nagellack med aceton (som torkar ut ordentligt), för då är naglarna superfina at måla direkt på dagen efter!

Nu ska händerna packas in,
GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0