Enkelt sätt för själen

Det blev visst en skogspromenad i joggingskorna i alla fall. Först kände jag mig lite seg, men så fort man kommer ut i luften blir man bara för pigg! Det är så härligt när det samtidigt faller lite droppar här och var från träden och himlen. En skön runda. Jag skulle kunna stannat hur länge som helst vid kärret vi promenerade vid och bara lyssnat på dropparna som föll i den lilla dammen. Sådant gör mig så lugn och frisk. Det är det härligaste som finns, jag älskar det lika mycket som jag märker min själ gör. Skogspromenera för själen, gott folk!
   Mamma och jag stannade till då&då för att plocka några svampar och ta några blåbär. Skogen luktar så gott efter regn, och särskilt svampen! Eller att bli lite blå om fingrarna eller jord under naglarna blir bara ett måste.

Middag blev istället till kvällsfika med räkor, nybakt bröd smörstekta kantareller och havregrynsgröt. Sådant som helt enkelt får en att må bra

Fina Cecilia borde höra av sig snart, men jag orkar nog inte ses så här sent ändå. Ska istället ta på mig pyamas och lägga mig att läsa.
Sov gott♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0