ZUMBA

Jag är alldeles salig! Helt ställd! Förtrollad! Uppspelt! Frälst!
    Självklart pratar jag om den nya träningsformen Zumba Fitness! Många av er känner säkert igen den från bl.a TV-shop där de babblar så falskt efter replikkort om hur bra det var, hur mycet man gick ned i vikt, hur mycket muskler de fått osv. Men så var det min tur idag klockan tio på Friskis&Svettis. Zumba Fitness bygger på latinamerikanska rytmer och danssteg, och man kör intervaller, genom att varva konditionskrävande koreografier med lugnare rytmer då och då. Bland annat reggeaton och cumbia är musik som är med.  Men redan efter en kvart bokstavligen rann svetten om mig! Jag hade förberett mig på ett något lugnande med ordentliga rörelser, likt yoga. Men det här var verkligen ordentlig träning med dans i. Faktiskt, så var det nog den roligaste träningsformen jag någonsin prövat! Och då ska ni veta att jag har testat en hel del olika former av träning... Dessutom har jag sällan kört ett pass med sådan stämning i. I varje steg drömde jag mig tillbaka till Thailand, och föreställde mig stränder med palmer, turkost vatten och kokosnötdrinkar. Det bidorg också kanske lite i och med att det säkert var över 200 personer i salen. Fantastiskt!
 Två superduktiga unga tjejer från Sollentuna ledde passet, och de driver nu eget företag där de lär ut Zumba Fitness. Här kommer ett klipp, och ni kan dessutom besöka tjejernas hemsida här om ni vill veta mer! Eller spana in deras blogg.



Jag uppmanar er verkligen, att om ni får chansen, TESTA ZUMBA!

Kommentarer
Postat av: Carro

Verkligen jätteroligt pass!

2010-04-17 @ 19:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0