Torsdag eftermiddag

Kom precis hem från stan. Vi gick runt i Gamla stan och guidade varnadra på olika platser där. Men det det var ju inte mycket som kom in i huvudet: Gustav III kom hit med... Von Färsens... Här bodde...blablabla. Haha!
När vi var klara var alla superhungriga och trodde vi skulle få äta, men då fick man minsann ett frågeformulär med en massa frågor om gamla stan, och inte frågor med svar som någon prata om, utan man var tvungen att gå tillbaka till nästan varenda plats och hitta svaret..... Jag, Mikaela, Maria & Frida åt ovanför Österlånggatan i alla fall, och vi hade tur med vädret! Men eftersom man trodde det skulle bli bra väder hade man tagit på sig massor med kläder, och såklart. bara därför blir det superfint, och man svettas!  När vi svarat på frågorna samlades vi igen klockan halv ett. Då promenerade hela klassen bort till Södermalm, och fick ytterligare lite ointressant information med oss av SO-läraren. På Fjällgatan stannade vi sedan på en mysig uteservering & vår lärare hade fixat så att alla sjuor fick gratis glass! Det var en superbra grej, tycker jag. Jag valde en kula "kryddig rabarber" & "änglaglass" (med lingon & Digestive-kross). Detvar verkligen "typiskt mig" -smaker, de var hur goda som helst, och ingen klassisk smak, mer nyskapande! Sedan knatade vi ned till Stockholm södra för att ta tåget hem, och det var verkligen skönt att få sitta, fötterna dunkade och man var sådär seg. Fick sedan skjuts hem av vännens mamma, najjs!
Nu ska jag snart på studentuppvakting hos min tränare, hela laget ska dit och lämna present.
HÖRS


Kommentarer
Postat av: carro

glassarna var supergoda! det kostade dom 2200 kr att betala för oss alla

2009-06-11 @ 17:11:57
URL: http://alltomcarroo.blogg.se/
Postat av: nora

asså omg trodde mina ben skulle gå av idag!

2009-06-11 @ 20:54:44
URL: http://norabjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0