Sjuan är över

Det känns egentligen helt otroligt! Jag har gått ytterligare ett år i skolan. Tiden går så otroligt snabbt. Det känns som om det var rätt nyligen vi hade jazz-blues&swingkonsert & julkonsert, fast det var förra treminen, i oktober & december. Samtidigt känns det som om det var minst fyra år sedan vi hade konstererna. Men sjuan har varit en bra tid, och inte alls med den höga press jag väntade mig. Tvärtom har det varit ett lugnt år. Antar att det kommer öka lite nästa år, när betygen börjar sättas, även om vi fått "betyg" på nästan alla prov nu.  Ibland har jag avskytt klassen och tyckt att de är jobbiga och dumma, korkade osv. Men ibland har jag också tyckt att "gud vad jag älskar den här klassen". Det är ändå en bra klass, och den har faktiskt utvecklats. Det var värre på höstterminen-08, det var det, men det har blivit mycket bättre nu, faktiskt. Men jag är glad att det är över, skönt med vila efter slit&släp. Jag har ju ändå två år kvar i grundskolan.
Imorgon är det skolavslutning och jag träffar hela klassen igen, innan vi skiljs åt för sommaren. Det är ju faktiskt bara en sommar. De flesta kommer jag säkert träffa på lovet också. Men det är en härlig känsla att jag faktiskt kommer få träffa alla nästa termin igen, ochgå ytterligare två år med klassen. Efter lovet har kanske en del förändrats, andra inte. Men det kommer nog bli blandade känslor även då, ibland "suck" & ibland "wiie".
Men det ska bli härligt med sommar och jag längtar till imorgon, då avslutningen är, man säger hejdå till lärarna och vännerna, och skolan.
Tur att det är två år kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0