Regniga lata söndagkväll

Efter en stunds lathet & vila stack jag ner till centrum. Skulle främst titta på present till Carol och hittade något roligt jag tror & hoppas hon gillar. Kan inte sriva vad det var, om hon skulle läsa. Kollade också runt lite i de andra butikerna och såg en hel massa fina grejer, men man kan ju inte köpa allt! Haha, men det blev en sportbh från Stadium, knallgul! Istället för en vanlig svart, även om de är praktiska. Haha, aja, IKA. Köpte också en rejäl dos narurgodis från nötbutiken Allnuts. Hur mycket roliga, goda sorter som helst. Har typ längtat ihjäl mig efter det! Ajuste, köpte en present till pappa också, en smart receptbok med mer än 100 recept på pastarätter och mat som passar bra till pasta, blir nog en bra present, även om han absolut inte är bästa kocken, men han blir ju det nu! Jag hittade också två böcker jag skulle vilja ha; en nostalgibok om godis & sötsaker, eller nått sånt, alltid kul att bläddra i, och se hur godiset såg ut från början :)
En musikbok också. Det var ett par låtar med noter till några av världens mest kända och största musikaler, bland annat Chess, Phatom of the Opera, Mamma mia! och My fair Lady. Det stod även lite fakta om musikalerna i den.
Efter centrumsvängen lagade jag och pappa middag och åt själva, eftersom storebror är i Tyskland, mamma och lillebror var i Kista. Sen har jag hållit på och spelat resten av eftermiddagen & kvällen. Sökte upp lite låtar på Youtube och kollade hur man spelade. Klinkade lite på gitarren och några låtar på pianot & keybordet. Och sedan var jag ju tvungen att blogga såklart. Ska lyssna ut (det lät kul) "Hur kär får man bli?", tre kapitel kvar bara!
Ska gå ner nu och ta lite kvällste. Imorgon är det aktivitetsdag, och jag ska spela fotboll med två killar och en tjej från klassen, ingen aning om jag ska ha skor eller något, ingen kolla på läget just nu, hih!
HÖRS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0