Mitt gymnasieval

Såhär blev min första ansökan till gymnasiet 2011

1. Viktor Rydbergs Gymnasium Odenplan
Samhällsvetenskaplig linje inriktning Beteéndevetenskap

2. Solna Gymnasium
Samhällsvetenskaplig linje inriktning Beteéndevetenskap
Individuellt val Fotboll

3. Rudbecks Gymnasium
Samhälssvetenskaplig linje inriktning Samhälle


Här här alltså det jag kommer söka på höstterminens betyg, mitt första val.
Jag är nästan helt säker på att jag kommer ändra om en del.
Helst av allt vill jag gå Rudbeck, för folkets skull, och för alla valmöjligheter.
Problemet är att de inte har den linje som är skräddarsydd för mig, Beteéndevetenskap...
Jag ska prata med en SYV på Rudbeck och se hur pass mycket man kan välja till & vilka kurser
man kan ändra för att det ska bli så likt Beteénde som möjligt.
Viktor Rydberg söker jag mest för kul skull, se om jag kommer in. Medianen 2010 var 315poäng,
vilket är så mycket jag har. Annars tyckte jag inte om lokalen, och skolan var väldigt liten, även om utbildningen är tiptop 
Solna hade riktigt fin skola, dessutom gjorde möjligheten till fotboll på individuellt val mig mer sugen.
AIK har sammarbete med min klubb BSK redan, så det känns tryggt.
Eventuellt ska jag lägga till JENSEN Västra med Beteénde till. Dock
kan jag vara säker på att komma in på mina val.
Tur att omvalet startar i april, & slutar i maj.
Då är jag säker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0