Ledord för ledare

Idag var det min tur att på idrotten leda en lektion. Vi turas om alla elever att planera & själva välja vad vi ska lära ut. Jag skrev en planering kring fotboll, såklart!
Nu stod jag ju inför ett 20-tal personer som jag känner allisammans. Vissa tycker det känns lättare, andra svårare. För mig gör det ingen skillnad, jag tycker bara att det är kul & se hur min egen klass lyckas och sammarbetar.
Jag satte ihop en träning med fokus på teknik. Började med uppvärmning, och sedan vidare med teknik, såsom att driva, trippa, sula & grunder för ett par finter. Faktum var att de flesta gillade det verkligen och tyckte det var kul. Sen är det klart att alla inte lyckas som Zlatan, men jag tycker de var duktiga som hela tiden försökte & gjorde sitt bästa. Det är sådant man får nöja sig med som ledare. Och det är sådant som man blir gladast över!
Passningar + mottag flöt också på riktigt bra. Skott är lite svårare att lära sig på en lektion, men man såg verkligen hur alla försökte. Det gör mig så glad.

När man anpassar nivån efter individen & vilka mottagre man har, gör man det roligare & lättare för både sig själv och andra. det var också det som min lärare berömde mig för. Han tyckte att jag gjorde det galet bra, hela tiden var uppmärksam, tydlig & anpassande. Det var också det som gjorde att
han utan att ens behöva nämna det satte högsta betyg.


Klassen, ni gjorde det inte riktigt på samma nivå som oss.
Men ni gjorde det riktigt bra på er egen nivå.


Kommentarer
Postat av: Sanni

Heelt grym lektioon!!! Jag va ju Zlatan nummer 2... not haha :D

2011-02-16 @ 21:33:50
URL: http://tthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0