Friidrottsdag!

Vi slutade redan före två idag, eftersom vi har haft fridrott hela dagen! Jag tycker det är riktigt kul, även om jag inte är så himla duktig på att kasta saker (och vi kastade spjut, boll & kula, 3/6 grenar!). Men jag gör mitt bästa och är nöjd med det! Löpningen tycker jag är roligast. Eller längdhopp tycker jag är väldigt skoj, fick dessutom till en superhopp enligt mig, för att vara jag: 3,70meter! Jag är väldigt nöjd med det!
200meter var svårt att veta hur man ska accelerera och hur mycket man ska ta ut den första sträckan, men det gick bra och är nöjd med min tid på ca 36sek!
Synd förresten att inte höjdhopp var med!
Sedan förra året har jag äntligen efter ett liv av vägrande i höjdhopp, lärt mig ordentligt. Det visade sig att jag var duktig på det! I år däremot verkade kroppen lite ovan, men jag tränar så går det bra!
100meter gick kanon, tävlade bara med mig själv, men sprang om alla de tre jag mötte i olika omgångar.
Dagen avslutades med stafett mellan alla 6 högstadieklasser. Principen var 1234, och jag körde som tredje person på 300meters-sträckan, fint! Sedan kom Tobias och löpte smöret hur hela högstadiet och vi tar hem hela stafetten, GRYMT!

Nu ska jag återhämta mig med vatten, musik & så har jag massa plugg att ta itu med. Sedan kanske jag träffar någon vän innan den sena träningen ikväll!
Simma lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0