Badhus-besök

Kvällen igår efter dagen på Isle of Sark var fantastisk! Dagen var också helt grym, och ön var nog ett av de vackratse ställen jag sett på hela jorden. Jag visar bilder när jag kommer hem, men de höga bergen, grottorna, växterna och den lilla stranden vi var på, var alldeles underbara! Vi åt lunch på en lite för dyr restauranf eftersom det var nästan det ändå stället på ön med riktiga mat, inte bara sandwiches. Hummer och champange var vad de andra gästerna åt, men jag Nora och Emma satt i våra strandklänningar och jag beställde lamm med afrikanska kryddor och cous-cous.
När vi kom hem bjöd värdföräldrarna oss på middag vid en strand-restaurang med thai-specialte. Jag åt cyrry med ris, kyckling och scampi och jordnötter! Jättemysigt att gå längs strandpromenaden i mörkret efteråt.

Idag var det tänkt att vi skulle vara på stranden hela dagen, men vädret var inte riktigt toppen, så vi stack till det fina badhuset istället! Jag simmade själv en kilometer, vilket var superhärligt, men man blir verkligen slut av simning eftersom det tränar precis hela kroppen. Nu är jag hemma och har strechat och kollat igenom bilderna i kameran, ska fila naglarna, läsa och börja packa ihop lite försiktigt. På tisdag kväll bär det av hemmåt!

Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Carro

Låter som om ni har det riktigt bra där! jag saknar dig så mycket sofia, vi får hitta på något när du kommer hem :)<3

2010-07-25 @ 23:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0