30aug Seglat idag, mobilen i vattnet...

Godkväll! Hoppas dagen har varit toppen för er!

Idag har jag varit ute och seglat med mina kusiner i deras stora segelbåt. Jag älskar vattnet, båtliv och landet. Det är härligt att vihar landställe i skärgården med både båt och hav, det är bland det bästa jag vet. Hur som helst, kusinerna skulle segla hem båten till Mälaren från Östersjön, så jag och mormor åkte med. Vi åkte in till stan imorse och hoppade på där och sedan tuffade vi till enbörjan iväg för motor. Det första jag gör när jag ska hämta en kasse på bryggan, när jag snabbt ska hoppa över och hämta den... Har precis satt fötterna på bryggan, så hör jag ett plums bakom mig, vänder mig om och ser något vitt snabbt singla ner i vattnet, min mobil!! SUCK! Tre meter till botten... Usch då, men det får lösas en annan dag, men så typiskt, tyckte verkligen om min mobil. Inte den nyaste, inte gammal, en medelmobil, okej kamera, musik osv. Min kära Sony Ericson S500i.
Båtturen var i alla fall jättetrevlig. Vi seglade lite grand också, men mest motor. När jag kom hem cyklade jag ner och tittade på pojkar- 93 fotbollsmatch en halvlek, innanjag trampade hem och åt gröt till middag/kvällsmat. Ska snart gå och lägga mig och läsa min bok "Candyfloss", den är en bra engelsk bok som är lagom svår, men ändå söt.
Var rädda om mobilen!
HÖRS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0