Valkopippuria

Som tidigare berättat är jag xpert på finska kryddor sedan jag på lovet inventerade kryddhyllan med Fanny på PrisXtra på lovet. Därför säger rubriken allt.
Jag känner fortfarande lukten & smaken av vitpeppar i min mun/hals. Jag kan fortfarande snyta ut pepparkorn.
Ja alltså vi hade som vanligt på fredagar xtralång lunchrast, och sam vanligt sitter man kvar hela lunchen. Jag & Frida fick för oss att testa sniffa vitpeppar efter att hon testat salladskrydda, men jag sa att vitpeppar framkallar mer kill i näsan. Så jag tror att jag andats in ca 1tsk vitpeppar, och det är ju faktiskt helt ofarligt. Men jag tänler inte göra om det, åtminstone inte med så mycket! Det började bränna i näsan, halsen sved & vart man än befann sig luktade hela världen vitpeppar. Men det var kul då, vi skrattade mycket! Det kliar något fasligt, och 2st nysningar fick man på köpet. Inte illa...

Har kollar på biljetter till Hellström 29april, tänker boka om jag får någon med mig! :D

Kvällen spenderas i en bowlinghall tillsammans med trevligt folk.
Vi hörs mera sedan!

Kommentarer
Postat av: demir

fiinblogg besök och kommentera min också :)

2011-01-14 @ 19:30:08
URL: http://bbabywhatif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0