Musikuppgift

När man inte får gå på träning får man tillbringa tiden med att lyssna igenom musikläxan. "Analysera klassiska musikstycken". Jag går ju i musikklass så vi har lite mer arbete kring musiken, inte bara praktiskt. Nu håller vi på med musikhistoria + teori. Men helt åt skogen är det inte. Jag älskar ju musik, och jag lyssnar på i princip allt. Min iPod innehåller även en del klassiska stycken. Flera av mina favoritlåtar är från olika kompositörer & musikaler, jag älskar musikaler! Men nu har vi alltså fått en lista med 35 stycken, förkortade, de mest kända inom musikens historia som vi ska lyssna & analysera genom att tänka efter om det är soloinstrument, ilka instrument, vad som händer, vad musiken säger osv. Jag tycker det är helt okej, jag brukar ändå försöka koncentrera mig på musiken när jag lyssnar. Problemet är ju bara att när man säger det som en läxa, så tar man sig aldrig tiden att lyssna igenom 35 musikstycken, dessutom!


Vet ni hur irriterad jag blir när man ska lägga upp videoklipp men det inte fungerar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0