Don't forget to stretcha!

Har tränat efter skolan, blev endast styrkepasset som jag jobbar med.
Imorgon blir det löpning istället, så benen får vila från intervallerna på löpbandet.
Dessutom är det riktigt boring med löpband, skogen är x1000!!
Förresten påminner mig träningen om att jag inte stretchat, ajabaja..
Jag stretchar i princip alltid efter alla träningar, oavsett vad jag gör.
Det sträcker ut musklerna som blir kortare när man tränar, de drar ihop sig.
Utan stretch blir man också stel, vilket kan bli svårt i vardagen både på kort & lång sikt, 
eller leda till skador.
Man blir också mjuk & smidig av strech, för mig är det dessutom den mer avslappnade delen
av träningen, man kommer ner lite i varv efter ett jobbigt pass. 
Då kompleteras även nedjogg som man inte heller får glömma, men 
strechen lugnar pulsen.

Nu ska jag studsa till duschen
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0