Riktigt kul serveringsjobb!

Serverings-uppdraget igår var jätteskoj! När jag och Tob kom vid halvfem var födelsedagsbarnet hyperstressad, men vi fick ändå en hel massa uppgifter av de hon kom ihåg, eftersom hon tappat bort sin lapp, stackar'n. Men hon var jättetrevlig och glad att vi hjälpte till, för det var mycket som skulle göras!
Vi skar upp mat och lade upp på fat, dukade fram, fyllde på, plockade undan, diskade, och så fick jag servera och blanda välkomstdrinkar. Rätt fullspäckat! Massa god mat från catering och hemgjort, så tur i alla fall att man fick en liten ledig stund och kunde smaka på alla röror och plockrätter! (-:

Efterrätten var helt grym! Tob och jag kokade kaffe för fulla muggar, sedan fick jag lägga upp rosa macarones på supersnygga kakfat. Chokladtårta, moussetårta och små ätbara chokladskålar med nougatcreme, kiwi och jordgubbar! En hel del musik också, varenda en av de 90 gästerna verkade kunna spela & sjunga mer eller mindre, och tur var väl det när värsta mixerbordet, scenen & sjuttioelva instrument fanns framme!

Framåt kvällen blev det lite kyligt i partytälten, men det var varmt och skönt i det enorma, lantinredda huset!
Lite rikare blev man ju också, men det spelar inte så stor roll, för jag gjorde det mest för att det var kul!

   Jag tror att jag kilar iväg till centrum strax för några ärenden. Fast först ska jag måla naglarna med hardener, nu när halva morgonen gått åt till att fila dem! (-;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0