Motivation viktigt för att trist ska bli kul!

Måndagar tycker jag är bra dagar i skolan, jag gillar dem! Bra lektioner och vanligtvis brukar jag ha rätt bra koncentration efter helgen. Idag är jag völdigt nöjd med matten till exempel som gick väldigt bra och allt flyter på i fart samtidigt som jag förstår helt klockrent! Sedan fick vi tillbaka våra arbeten om partier, politik & demokrati på mentorstiden (vår extra-mentor är även SO-lärare) och jag fick MVG+ (!) på min uppsats om Sverigedemokraterna inklusive debattering!

Och hör och häpna! Jag har alltid älskat idrott och tyckt om de flesta sporter och har sällan promblem med att göra nya saker, eller sådant jag inte kan på skolidrotten. Jag berättade ju i torsdags om höjdhopp som enda gren jag alltid vägrat testa bara för jag inte kan, men så förra året satte jag spurt och lärde mig och tyckte det var smörskoj! Då hade jag bara en avskyvärd sport kvar, BASKET. Detta berode inte på att jag inte kunde, utan för jag tyckte det var det tråkigaste som finns. Vad gör man idag på lektionen: BASKET
Och vet ni vad, jag har fått upp ögonen för det, så jag tycker det är kul nu! Jag är verkligen glad att jag har tålamodet att fortsätta och lära mig och försöka, istället för att sätta mig på en bänk bredvid och sura...

Heja världens alla sporter, nu kommer jag aldrig mer få problem och tycka något är tråkigt (visst, jag tyckte bara EN sak förut, men ändå. Då hade jag inget att se fram emot). Sport & idrott är det bästa jag vet!

Jg ger er nu tipset attt inte ge upp. Försök och ansträng er, och tycker ni inte det funkar (beror på motivitationen eller att det är tråkigt, skada osv, prata med idrottsläraren/instruktören/PT:n eller ledaren). Vänd er negativa åsikt till något positivt, så blir det lättare! Ni böhöver inte bli PRO:s bara för det.

Basket- Numer än rolig sport i S&fias värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0