Mellanmålen mellan målen

Mellan dagens vanliga matintag, är mellanmål något riktigt viktigt! I skolan har jag alltid med mig två frukter, en före lunch och en efter, helst två olika. Man bör äta ungefär var tredje timme, men inte stora mål, utan något lätt. En frukt, smörgås, nötter, fil, smoothie osv är bra! Man får snabb och tillräcklig energi, och hjärnan orkar jobba mycket mer. När jag kommer hem äter jag ibland ytterligare ett mellanmål, beror på mina träningstider.
Man höjer verkligen koncentrationen, och det fungerar verkligen! Innan jag gör ett prov i skolan, om det inte är första lektionen, eller direkt efter lunch, stoppar jag i mig en frukt för att skapa fokus.
Det hjälper mig mycket!

Kom ihåg att äta något, det får kroppen att må bra och vara pigg & stark! Men glöm nisse heller inte de vanliga måltiderna: frukost, lunch, middag. Och se till att fylla på med snabb&lätt energi efter träning, eller om du känner dig hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0