En paus från plugg

Jag är klar med det mesta från min todo-list. Suttit med matten ett tag, men varför förstår jag inte!? Det där är något som är typsikt mig, i skolan kan det gå hur bra som helst och oftast jobbar jag på snabbt. Men när matteboken kommer hem, förstår jag inte alls hur det ska stämma överensmed uppgifterna i facit...! Det är bara metematik som det blir så här med. Matte är inte mitt bästa ämne, visst, jag har ett starkt VG och när jag väl förstår går det super och allt klickar. Jag tror det beror på tryggheten i skolan, att man vet att någon kan hjälpa en där, ifalldet hakar upp sig. Då finns någon till hands och hjälper till. Nu blir jag lite osäkrare på uppgifterna och försöker kanske inte tillräckligt själv. Känner ni likadant?
Jag får se om jag försöker igen sen lite senare. Ska bli klar med maten (alltså mat som man äter, jag glömde inte ett T) nu, så tar jag en promenad direkt efter, och sedan medelhavskur. Berättar mer om den sen.
Efter det finns kanske ny enerfgi till matte! (o:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0