Kväll för mig själv

Åh jag älskar lugnet när man kan göra precis som man vill, allt bygger på egen vilja.
Efter skolan åkte jag, mamma & Frida och handlade inför vår lunch imorgon. Blev en del grejer, så det håller på att förberedas ikväll & imorgon. Sedan var klockan nästan redan halv5, och då var det dags för jumpa på F&S, så jag tog ut mig rejält på veckan bästa medelpass.

Föräldrarna och brorsorna är inte hemma ikväll, vilket gör att jag har i timmar spelat Kent på högsta volym via Spotify på datorn nere i köket. Samtidigt åt jag en faktiskt god fryspizza med grönsaker & salami. Det är skönt att inte behöva bry sig så mycket om maten någon gång ibland = fryspizza OK...
Istället tillbringar jag kvällen i köket ändå, fortfarande med Kent till tusen på, och har lagat paj till imorgon. Paj, och snart ska börja på äppelpaj tror jag. Medan pajen stått inne i ugnen diskade jag och snyggade upp på bänken, och åt lite rester av glass direkt ur paketet. GOTT

Innan jag börjar skala äpplen ska jag ta en promenad och fixa en sak.
Tårarna
har varit nära mångamånga gånger ikväll, och skulle inte förvåna mig om de kommer snart. Men jag tycker om att gråta, det låter känslorna komma ut ordetligt. Jag behöver tårar nu, min kropp behöver dem.
Imorgon kommer våra vänner någon gång runt12, inte säkert jag hinner uppdatera före det. Vi får se.
Nu ringde kock-klockan om pajen, HÖRS SEN
Kent i mitt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0