Gymnasievalet

Milda makaroner! Jag som tänkte läsa träningstidning idag? Men det tycker inte posten, de tycker jag ska läsa GymnasieValet 2010, en tidning där i princip allt står inför mitt nästa skolår... Det är väl bäst att man börjar plöja igenom närapå 300 sidorna då. Fast i & för sig är det här något riktigt kul och spännande. Lite svårt att förstå att om ett år sitter jag i en skolsal och pluggar något alldeles eget och instressant, som man själv valt. Det första stora valet inför framtiden... WOW

Ja, så nu ska jag koncentrera mig på gymnasiet istället. Jag tillhör kategorin som inte alls bestämt sig, och inte ar någon aning om vad jag ens vill gå. ALLT verkar så spännande? Jag vet ungefär vad jag vill jobba med i framtiden, men har så många olika saker. Jag vägrar arbeta inom samma företeag/yrke fram till pensionen. Nejnej, variation ska det vara. Tänk hur mycket man går miste om när man inte testar nya saker?
Jag vill gärna hinna med som mycket som möjligt, många risker & utmaningar, och nya människor & tankevägar.
Det här ska bli spännande.
MITT LIV


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0