Vardagsmotion

Jag skippar träningen idag. Istället har jag skottat vår + grannens uppfart fri från en ½ meter snö...!
Tur i alla fall att det är lätt pudersnö, men det är en hel del att skotta. Två bilplatser och en gång. Och så samma sak hos grannen, mest för att vara snäll och det var faktiskt väldigt skönt att vara ute och känna hur mysigt det ar med snön. Dessutom är det en kanonbra uppgift att skotta snö som vardagsmotion! Om man gör det ordentligt, kan det ändå ta en halvtimme. Det är jättebra för armar & rygg. De blir starka, och så blir man väldigt varm. Viktigt är dock att ha bra skor som inte läcker in, mitt misstag...
Men skotta eller något liknande om ni inte orkar träna, det är grymt för kroppen. Kanske dyker upp lite träningvärk i biceps, triceps & ländryggen dagen efter, men det är ju bara bra! Det betyder att musklerna fått jobba!

Ut i snön med er. Gör vännerna en tjänst också och hjälp dem med snöskottningen!

Haha, förra året fick jag inte ens med hela snöhögen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0