Turkisk matkultur

Snart dags att kila iväg till skolan. Eftersom vädret är så vackert blir det promenad till skolan, och sedan bussen hem. Jag har nämligen köpt busskort nu, finally, i mitten på november!
Som klädval idag blev det blått, för att på någe vis matcha min heta blåtira som fått en otroligt nog ännu snyggare uppsvullning och ännu strakare färg, yippie!

Har pluggat lite nu morgonen, och gjort lite research för mitt arbete om matkultur. Jag har bestämt mig för att laga den turkiska nationalrätten Gözleme. Det är som en slags pannkaka fylld med olika saker, och jag har valt spenat & köttfärs. De ingredigenserna är något av det godaste jag vet, så vad passar då bättre? (-;

När jag kommer hem idag blir det mera skrivning på arbeten, och sedan tänkte jag träna fotboll. Hoppas det gå bra med ansiktet...
Ha en underbar dag, kära ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0