Rejäl träning

På gymmet bev det en stund underbar ensamtid. Väldigt få folk var där också, på dagtid en torsdag på höstlovet.
Superskönt var det.
Började med 5minuters uppvärmning på löpbandet. Sedan fortsatte jag i 20min rätt högt tempo. Därefter började jag med 20min intervaller där jag växlade mellan höög powerwalk & högt löptempo. Avslutade med ännu högre fart i 3minuter, och då var det max som gällde. Mjölksyran var med mig på färden, och man känner att dagens intag håller på att åka upp genom halsen. Men det är en skön känsla, och den ger mig dessutom tecken som sade: Ta och varva ner med ett par minuters powerwalk. Så gör man det, och när man går av bandet känns det som att sväva på moln, det är så stilla under fötterna!

Körde vidare med övningar för hela överkroppen i ca 30minuter. Eftersom jag i vanliga fall tränar mycket kondition och benstyrka i veckorna (på fotbollen, cykel till skolan, promenader, F&S pass mm) så övar jag mest överkropp på gymmet, även fast det är en hel del styrka för hela kroppen på passen jag brukar gå på.

Avslutade med balansövningar för bålstabilitet, och mage.
Sedan stretching ordentligt av hela kroppen. Jag var nästan den enda kvar på gymmet, och hade omklädningsrummet för mig själv, så jag tog en varm uppfräschande dusch, och åt en banan i bastun och låg ett tag och bara rensade tankarna. När jag såg mig i spegeln under stretchingen, såg jag en lycklig Sofia. Då kände jag att jag mår bra!


Känner mig alltid fräschast & friskast när jag tränar, oavsett vad för
något. När svettet rinner är jag lycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0