Golvövningar

Eftersom det är alldeles för snöstormigt ute, satsar jag på ett litet hemmapass med träning istället. Superenkelt egentligen! Man spar så mycket tid på det!

När jag löptränar eller joggar kör jag helst utan musik, men när jag jobbar med styrketräning med min egna kropp, alltså utan vikter eller maskiner, gilar jag med musik. Som passen på Friskis&Svettis! Därför är det så enkelt att bara göra en playlist eller sätta queue på massa passande sånger. Till styrketräning tycker jag musik med en tyngre rytm är bra, ofta lite lättare rock. Den musiken gör att man känner sig pushad och det är också ofta en lagom takt, så man hinner göra en långsam armhävning t. ex och musklerna hinner känna av ansträngningen. Jag brukar variera mig med flera olika golvövningar, bara att bre ut sig på en filt. Men man blir ju ändå svettig och trött, så det är viktigt att trots att man inte befinner sig i en träningslokal som förstärker känslan, dricka vatten, vila, stretcha och ha på sig vettiga kläder!
Jag brukar köra för hela kroppen, men främst bål & överkropp, då jag får in en hel del ben i fotbollsträningarna. Men det kan vara skönt att varva några arm-övningar med ben eller magövningar, så att inte allt kommer på en gång. Det är ett bra tips!

Så sätt bara igång att träna hemma också, det behöver oftast inte ta längre än 30-45minuter med intensiv styrketräning!

(Kan förresten sätta upp mina favoriter vad gäller träningsmusik någon annan gång, och tips på bra övningar med. Eller?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0