Just nu: BOJKOTT

Japp! Jag ska bojkotta McDonald's! Visst, jag är ingen storätare av dem en då, hände väl ett par gånger om året att jag åt där, men ändå! Var det någon mer än jag som såg McFusk & Co i måndags? Där berättar före detta anställda om hur det fuskades med deras löner, deras chefer ändrade ders tider så de skulle få minskad lön, arbetare tvingades arbeta med smittsamma sjukdomar, och mat som legat i en timme för länge innan den sålts.
FY! Visst, jag är inte omedveten om att maten inte är hälsosam, och just därför sker det nästan aldrig att jag  äter på MDonald's. Men däremot har jag sedan jag läste en artikel i en tidning för något år sedan, tyckt att restaurangen är en bra grej att sätta på CV:t för ungdomar som är intresserade av extrajobb där. Och för att matkedjan skapar ett förtroende för arbetarna, och ger dem befordran. Min bros kompis jobbade i lite över ett år på McDonald's, och som sjuttonåring var han kökschef för han jobbade så bra, viket jag tyckte var jätte bra!

Men efter massa avslöjanden om lönefusk, orättvist behandlad personal, matfusk, och falskheter, är snabbmatskedjan inte värt att fler familjer betalar för något sådant.
McDonald's- neverever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0