En glad sjukdag

Jag är inte sängliggande sjuk. Men visst, in hals värker otroligt varje gång jag sväljer, och jag är hes. Men annars har det varit en bra dag. Även om onsdagar är veckan längsta dag, så är jag nöjd eftersom jag jobbade på ordentligt och i ett bra tempo på lektionerna. Jag väckte en härlig glad-känsla inom mig när jag satt på cykeln på väg hem. Dels, jag älskar våren då man kan klä sig så där chicht som man väntat på hela vintern, med färgstarka tunna plagg, brillor mm, och sedan det bästa- cykla! Jag älskar att bara slänga mig på cykeln till och från skolan varje dag! Inte blir det sämre av att jag pratat med banken som fixade mitt problem med lönen från nyrekryteringen (har tränat yngsta årskullen) på någon minut bara. Och när jag kommer hem, ligger ett brev från min bank med två biocheckar i, eftersom ja lämnde in ett upphittat VISA-kort förra veckan. En härlig dag!
Jag skulle så gärna bjuda på en glaaaad bild, men min kamera var helt urladdad! :'(
Men nu har jag en del att syssla med faktiskt, nu när jag har tid efter skolan.

Att göra:
Gå till banken och lösa ett ärende [x]
Läsa bloggar, blogga [x]
Kolla igenom rekvisita till klassen musikal i slutet på maj [ ]
Plugga historia[ ]
Plugga matte[ ]
Skriva inbjudningar till min konfirmation [ ]
Börja packa inför konfalägret på Gotland [ ]
Hoppa studsmatta[ ]


Är det inte sorgligt att man ska behöva skriva upp att hoppa studsmatta på sin att göra-lista? Men jag skäms faktiskt över att jag inte har haft tid att hoppa sedan min bror ställde upp den i trädgården i söndags. Det kanske inte är så bra med tanke på min hals, men man måste ju premiär-hoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0