Serveringskunskaper

Jaha, då får man sitta vid familjens stationära igen, eftersom internet vägrar fungera på min data! Jag hade tänkt lägga in ett par bilder från Vårruset igår, och min härliga klädsel idag, men icke! Har bara kamera-programmet på min data...
Idag var det ju miljödag, och vi hade bara tre lektioner à 1 timme. Så inte särkilt mycket skola idag. Vi var i tre klassrum, och det ända vi gjorde var ju bara att lyssna på läraren som förklarade om miljötemat på det stället. Vi slutade halv två och då var det bara att cykla hem i världens vackraste väder!

Just nu sitter jag och pluggar in lite serverings-kunskaper. Imorgon ska jag och Mickis jobba i köket på student, inte direkt servera, men ställa fram, plocka undan, in i diskmaskin, värma osv. Men däremot ska flera i klassen servera på niornas avslutningslunch. Där är det verkligen helseriöst med servering från rätt sida, rätt hand, rätt tillfälle och allt ska vara precis som deserverar på Nobel... Men kul att man får lära sig, sådana grejer kan vara bra att ha varit med om sen! :)

Träning blev iställd ikväll, får se om jag tränar lite själv kanske.
Men om cirka en timma ska jag träffa Frida och Oliver. Vi ska nog gå en promenad eller nått, i alla fall vara utomhus! Det måste man ju när vädret är så här!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0