Utomhusfotbollen saknad

Igår under den långa inomhusträningen, då börjar man inse hur saknar utomhusfotbollen är! Som många tränare säger, futsal & fotboll är 2helt olika sporter, och det stämmer verkligen.
När man står och slår passningar som många lyckas, men en del far käpprätt åt fanders, då inser man hur det hade sett ut om vi spelat på "de riktiga fotbollsplanerna". Alla passar hade suttit perfekt på ytorna, mottagaren & som limmad vid fötterna. Grässkorna med perfekt passform, bekväma & ack så snyggt de passar ihop med en boll. Skott & passningar är liksom utformade för skorna.
Nu klagar jag inte på skorna, för mina inomhusskor är perfekta med grepp & allt. Men jag menar mer hur annorlunda det hade sett ut utomhus. Jag saknar de stora ytorna, passnings-och skottövningarna, och framförallt det stora spelet.

Inte för att det är någe problem med litet, tvärtom så gillar jag smålagsspel & små ytor, man lär sig otroligt mycket på det, verkligen. Dock vill jag nu istället använda det jag lärt mig för att spela utomhus och skjuta en rejält pangskott med perfekt träff, och slå passningarna som sitter i ryggmärgen tills fötterna ömmar. Jo, jag vill fortsätta träna upp min vänster också. Den ska banne mig bli lika säker som min bästa fot. Jag vill inte ha en bästa fot, och en nästbästa fot. Jag vill ha bästa fötterna!

COPA MUNDIAL,
jag tänker på dig varjegång skolådan öppnas...KÄRLEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0