Träning på SATS

Eftersom att Friskis&Svettis inte öppnade först klockan2 idag, hängde jag med storebror till SATS för att träna där. Jag har varit där ett par gånger förut, men har då gått på passen istället. Maskinerna känns helt annorlunda, och trots att det finns många fler, andra övningar & nya övningar på SATS gillar jag ändå inte stället fullt ut.
   Blev också så annorlunda träning eftersom Johan fick bestämma mestadels, och han kör mycket fria vikter, vilket jag inte gör så himla mycket, trots att jag tycker bättre om det än maskiner. Han fick också visa mig nya övningar och tips som kan vara bra. Det var i alla fall kul & skönt, även om jag inte kände att musklerna togs ut ordentligt... Men det gör inget, det var härligt ändå, och det är själva träningen som är viktig för mig.
   Nytt för idag blev att testa bänkpress på riktigt, en kul bålövning som jag kommer ta med mig, en bra ryggövning och lite annat. Som ni ser jobbade vi mest med styrka, men somvanligt för att känna mig lite varm i kläderna börjar jag alltid med ca 5minuters löpband (om jag inte ska konditionsträna, då blir det mer), och ytterligare 12minuter med uppförsbacke & högt tempo när jag kände att jag började tappa värmen.
   I övrigt tycker jag annars löpband är det tråkigaste som finns, och det är inte heller bra för knäna. Då är ändå löpning det bästa jag vet... 

Vi avslutade ca 2timmars skön träning med dusch & bastu. Testade också en ny bodylotion jag fick i julklapp från BodyShop, smells like heaven! (-;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0