Cremecheese frosting

På mitt vis. Min favorit när man bakar bakelser eller cupcakes är vit cremecheese frosting, det är ljuvlig! Är inte särskilt förtjust i florsockersmetoden, testa denna, så spritsar man ut den goda geggan på pepparkaksbakelserna!

Cremecheese frosting, på mitt vis
Räcker som topping till ca 20 cupcakes

200g Philadelphiaost
100g vit choklad
1bit mandelmassa

Smält chokladen ordentligt i vattenbad
eller i micron, och rör om så att den är
flytande utan klumpar i. Mosa ihop med
färskosten med gaffel för att göra det
grovt först. Sedan använder man en
slickepott för att kunna arbete frostingen
smidig & få allt att lossa från tallriken.
Använd en djup tallrik av större modell,
det blir lättare att syssla med.
Låt stå i kylen ca 1timma för att
röran ska svalna och bli lättare att jobba med.
När den är klar i kylen, riv i mandelmassa
tills du tycker det ser lagom ut. Rör om igen
med slickepotten och bre/spritsa på bakverket!
Förvaras kallt och bör serveras kylda.

S&fia

Kommentarer
Postat av: elin - livet är en vapenfest

SVAR: åh, då önskar jag dig all lycka! Du kommer nog vara en superlucia! Tack för dina fina ord, det värmer!

Jag spelar fotboll i ett litet lag som heter Vingåkers IF och jag bor i ett litet samhälle som heter Vingåker! ;)



Jag hoppas också att den förbaskade tandställningen ryker snart. Rätt irriterande! :) Lev livet!

KRAM!

2010-12-17 @ 22:08:50
URL: http://vapenfest.se
Postat av: Nina

sv: Tack :) Åh va gott med cheesecake!

2010-12-18 @ 00:25:43
URL: http://lifeistoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0